9 Yılın Ardından Şok Değişim: Memuriyetten İstifa Eden Begüm Önder, TIR Direksiyonuna Geçti! 'Masa Başı Hayat Bana Göre Değil'
Antalya'da 9 yıl devlet memurluğu yapan Begüm Önder, hayatını tamamen değiştirerek TIR şoförü oldu. Avrupa yollarında yük taşıyan Önder, zorluklara rağmen 'hayallerinin işini' yaptığını söylüyor.
Antalya'nın dingin memuriyet hayatından, Avrupa yollarının zorlu atmosferine uzanan sıra dışı bir kariyer yolculuğu… 9 yıl boyunca devlet memuru olarak görev yapan Begüm Önder, herkesi şaşırtan bir kararla mesleğini bıraktı ve direksiyonu TIR'a kırdı. 'Masa başı iş bana göre değil' diyen Önder, hem dünyayı gezip hem de para kazanabileceği bu mesleği seçmenin haklı gururunu yaşıyor.
Memuriyetten TIR Şoförlüğüne: Beklenmedik Dönüşüm
Devlet memurluğu gibi güvenceli bir mesleği bırakmak, çoğu insan için büyük bir risktir. Ancak Begüm Önder için durum farklıydı. 9 yıl boyunca devlet dairesinde geçirdiği yılların ardından, içindeki seyahat etme ve farklı bir hayat kurma isteği ağır bastı. Önder, “Masa başı çalışma düzeni bana göre değildi. Hem gezip hem de para kazanabileceğim bir iş yapmak istedim,” diyerek bu radikal kararın ardındaki motivasyonunu açıkladı. Bu istekle çıktığı yolda, kendini devasa bir TIR’ın direksiyonunda buldu.
Avrupa Yollarında Bir Türk Kadını: Begüm Önder’in Günlükleri
Yaklaşık 2,5 yıldır profesyonel olarak TIR şoförlüğü yapan Begüm Önder, rotasını kısa sürede Avrupa’ya çevirdi. Özellikle Lüksemburg, Belçika, Hollanda, Almanya ve Fransa arasında mekik dokuyan Önder, bazen tek bir günde üç ülkeye geçiş yapabildiğini anlatıyor. Bu dinamik yaşam, Önder’e farklı kültürleri tanıma, yeni insanlar görme ve sürekli hareket halinde olma fırsatı sunuyor. “Her gün başka bir yerde uyanmak, farklı kültürleri görmek ve yeni insanlar tanımak işin en güzel taraflarından biri,” diyen Önder, mesleğinin getirdiği özgürlüğün tadını çıkarıyor.
Zorluklara Rağmen Tutkuyla Sürüyor: Yorgunluk ve Özlem
Elbette her meslekte olduğu gibi TIR şoförlüğünün de kendine has zorlukları bulunuyor. Fiziksel olarak yorucu olmasının yanı sıra, en büyük sınavın psikolojik olduğunu belirten Önder, en çok sevdiklerinden ve evinden uzakta kalmanın zorladığını ifade ediyor. En son seferinde 7 ay boyunca yurt dışında kaldığını ve ancak ardından uçakla Türkiye’ye dönebildiğini söyleyen Önder, bu sürede hem zihinsel hem de fiziksel olarak yıpranmalar yaşadığını ancak direksiyon başında olmayı sevdiğini vurguluyor. Brandalı dorselerle çalışırken bazı işlerde fiziksel güç gerektirebildiğini, bir erkeğin yarım saatte yaptığı bir işi kendisinin bir saatte bitirebildiğini ancak başardığını dile getiriyor.
Kadınlara İlham Veren Başarı: ‘Bu İşi Herkes Yapabilir’
TIR şoförlüğü gibi geleneksel olarak erkek egemen bir alanda başarılı olan Begüm Önder, bu mesleği yapmak isteyen kadınlara da sesleniyor. Meslekte teknik açıdan aşılması zor bir engel olmadığını ve diğer sürücülerden de destek gördüğünü belirten Önder, cesur kadınlara şu çağrıyı yapıyor: “Bu işi yapmak isteyen herkese tavsiye ediyorum. İsteyen herkes yapabilir.”.
Risk Almak Cesaret İster: 'Pişman Olmak Yerine Denemeyi Seçtim'
Begüm Önder’in bu beklenmedik kariyer hamlesi, çevresinde farklı tepkilere yol açmış. Ailesi ve yakın çevresi tarafından destek görse de, memuriyeti bırakmasına şaşıran pek çok insan olmuş. Güvenceli bir işten vazgeçmenin riskli olduğunu kabul eden Önder, “Mutsuz olduğum bir yerde yıllarca çalışmak istemedim. Denemeseydim pişman olurdum. ‘Keşke’ demek yerine denemeyi tercih ettim,” sözleriyle kararlılığını ortaya koyuyor. Avrupa'da zaman zaman güvenlik sorunları ve mazot hırsızlığı gibi risklerle karşılaşsalar da, güvenli park alanlarını tercih ederek ve çeşitli önlemler alarak bu zorlukların üstesinden geldiklerini de ekliyor.
Kaan Arslan
Gündem & Siyaset Yazarı
Bu yazı yazarımızın sitemizde yayınlanan köşe yazılarından biridir. Yazarımıza ait diğer tüm köşe yazılarına ve analizlere yukarıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.